Politikul.ro

Articol

Politikul.ro > Actualitate > Noua strategie a magazinelor mari în goana după clienți: acelaşi produs, preţuri diferite

Noua strategie a magazinelor mari în goana după clienți: acelaşi produs, preţuri diferite

Retailerii prezenţi pe piaţa locală au început să aplice strategia „buy more, pay less“ (cumperi mai mult, plăteşti mai puţin – trad.) în încercarea de a atrage consumatori într-o perioadă în care oamenii sunt tot mai atenţi la preţuri şi la modul în care îşi cheltuie banii.

Astfel, proprietarii de magazine alimentare – în special magazine mari, de tip hipermarket – aplică mai multe preţuri la acelaşi produs, în funcţie de cantitatea achiziţionată.

Unul dintre primii retaileri care au aplicat acest model a fost o companie românească ce operează hipermarketuri cu preţuri mici. Compania a optat pentru acest model de business chiar dinainte ca inflaţia record să afecteze puterea de cumpărare a românilor.

Acest model de business cu mai multe niveluri de preţ în funcţie de cantitatea cumpărată, ce aminteşte într-o anumită mă­sură de modelul cash&carry, a fost aplicat în ultima pe­rioadă şi de alte reţele, de această dată grupuri internaţionale.

O altă reţea a mizat pe acest model în magazinele de tip hipermarket pe care le-a convertit în 2023 în magazine de tip discount.

Mai recent, o altă reţea aplică şi ea acelaşi principiu în hipermarketuri şi supermarketuri. Anterior, această strategie era prezentă în magazinele de discount.

Imaginea utilizată în acest articol a fost preluata de pe site-ul Stiri pe Surse și poate fi vizualizată direct aici.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *