Politikul.ro

Articol

Politikul.ro > Sport > Românii, nemulțumiți de taxele practicate de hoteluri. Cât cere o unitate de cazare pentru un check-in făcut mai devreme: ”Exagerat”

Românii, nemulțumiți de taxele practicate de hoteluri. Cât cere o unitate de cazare pentru un check-in făcut mai devreme: ”Exagerat”

Oricine a călătorit vreodată știe că orice hotel are clasica oră de check-in, adică momentul în care camera este gata pentru oaspeți. La fel se întâmplă și cu check-out, ora la care oaspeții trebuie să elibereze camera. Problema e că în ultimii ani există tot mai mulți turiști, iar angajații hotelurilor sunt depășiți de situație.

Astfel, avem deja cazuri în care check-in-ul se face după ora 16:00, spre disperarea turiștilor care nu au de ales și trebuie să se plimbe aiurea până când camera lor este gata pentru a fi ”ocupată”. În schimb, când vine vorba despre check-out, sunt hoteluri care-i scot pe oameni afară la primele ore ale dimineții, un alt motiv de nemulțumire pentru turiști.

Conform tot mai multe hoteluri s-au învățat cu acest mers al lucrurilor și au introdus taxe de 10-40 de euro pentru acei turiști care vor să se cazeze mai devreme, pentru a nu aștepta până la ore târzii. Situațiile acestea au crescut în pandemie atunci când industria a renunțat la mulți angajați.

Problema e că pandemia e de domeniul trecutului, turiștii au revenit în piață, însă angajații nu au fost readuși. ”Sunt hoteluri care sunt mai târziu, șase, de exemplu, ni s-a întâmplat. Ce putem să facem, lăsăm bagajele la camera de bagaje, vizităm, ne întoarcem, ne schimbăm și apoi plecăm să mâncăm”, s-a plâns o turistă.

”Pe noi ne-a șocat foarte tare check-out-ul, ni s-a părut exagerat la ora 10”, a explicat o altă turistă, care probabil și-ar fi dorit să doarmă liniștită până la o oră decentă. Raluca Mureșan, specialist în turism, le ia apărarea hotelierilor și spune că nu ar exista momentan prea multe soluții pentru a rezolva situația.

Hotelurile din toată lumea au avut mari probleme în pandemie. ”De-aici e un întreg efect de domino, un efect pe care îl resimte în primul rând turistul. Soluții nu sunt foarte multe, decât pentru cei cu dare de mână o noapte în plus de cazare sau pur și simplu adaptarea din mers”, a explicat Raluca Mureșan.

Între timp, Cătălin Stănciulescu menționează că a stat în peste 1000 de hoteluri și are multe să le reproșeze celor din industrie. ”În momentul în care oamenii au reînceput să călătorească, oamenii din industria hotelieră nu au vrut să scaleze numărul de angajați să fie direct proporțional cu numărul de turiști. Suntem cumva forțați să acceptăm aceste lucruri și eu nu cred că e corect”, a explicat turistul profesionist.

Reprezentanții hotelurilor spun, însă, că o cameristă are nevoie de 45 de minute pentru a pregăti o singură cameră. ”După ce se curăță camera, intră personalul tehnic și verifică cu atenție, să ne asigurăm că funcționează TV-ul, că există baterii în telecomandă, aerul condiționat trebuie să funcționeze cum trebuie, să verificăm presiunea dușului, a robinetului”, explică Anca Cristea, director general al unui hotel din Brașov.

În hotelul respectiv din Brașov, hotel cu 60 de camere, sunt angajate șase cameriste. Așadar, fiecare cameristă are în grijă 10 camere. Gabriel Roșca, administratorul unui hotel din Poiana Brașov, crede că turiștii dramatizează uneori, pentru că au ce face până când camera va fi gata. ”În caz că nu e gata până la ora 16, clientul se poate bucura de facilitățile hotelului și, de ce nu, să meargă la spa, în spațiul de joacă pentru copii”, a explicat Roșca. Ar exista la majoritatea hotelurilor și varianta de a se caza mai devreme, însă aceasta costă între 10 și 40 de euro.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *