Primăria Capitalei (PMB), prin Direcția Transporturi, intenționează să finalizeze proiectul introducerii troleibuzelor în Cartierul Cotroceni. Chiar dacă zona este protejată, se preconizează că vehiculele STB vor fi operaționale în jurul datei de 15 aprilie. PMB subliniază că pensionarii și persoanele cu mobilitate redusă din zonă au nevoie de acest tip de transport. În contrast, o petiție împotriva acestei inițiative a adunat peste 700 de semnături din partea locuitorilor.
„Inițiativa reintroducerii circulației troleibuzelor pe străzile Carol Davila și Dr. J. Lister aparține Direcției Transporturi și face parte din strategia municipalității de creștere a gradului de mobilitate urbană durabilă. Vehiculele care vor circula în zonă vor fi echipate cu podea complet coborâtă și trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă”, se menționează într-un răspuns al Primăriei Capitalei.
Conform analizei efectuate, distanțele dintre cel mai îndepărtat punct al cartierului și stațiile de transport public sunt detaliate, depășind limitele stabilite de Legea nr.155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă. În plus, se subliniază că pensionarii din zonă nu utilizează în general metroul, motiv pentru care troleibuzele ar fi o alternativă necesară.
În contrast, o petiție împotriva introducerii troleibuzelor evidențiază preocupările legate de restricția de tonaj din zona Cotroceni și posibilele impacte asupra infrastructurii și clădirilor din cartier. Un fost arhitect-șef al Capitalei avertizează că tranzitul unor troleibuze de peste 10 tone ar putea afecta clădirile de patrimoniu din Cotroceni.
În concluzie, decizia de a introduce troleibuze în Cotroceni generează dezbateri aprinse între susținători și critici, având în vedere implicațiile asupra mobilității și patrimoniului local.
Imaginea utilizată în acest articol a fost preluata de pe site-ul Gandul și poate fi vizualizată direct aici.