Politikul.ro

Articol

Politikul.ro > Politică > UE are noi norme privind publicitatea POLITICĂ /Măsurile vizează protejarea datelor personale și respingerea ingerințelor

UE are noi norme privind publicitatea POLITICĂ /Măsurile vizează protejarea datelor personale și respingerea ingerințelor

Uniunea Europeană adoptă noi reglementări privind publicitatea politică

Uniunea Europeană a introdus noi norme referitoare la publicitatea de tip politic, cu obiectivul de a asigura transparența în procesele legislative și electorale, protejarea datelor personale și contracararea manipulării, conform anunțului făcut de Comisia Europeană.

“Noile reglementări europene (2024/900) care stabilesc norme comune pe piața internă în materie de transparență și de direcționare a publicității politice intră în vigoare astăzi, permițându-le cetățenilor să identifice mesajele care încearcă influențarea opiniilor și a deciziilor politice. Reglementările favorizează o dezbatere democratică deschisă și organizarea alegerilor libere, echitabile și stabile. De acum înainte, publicitatea politică va trebui să fie identificată clar și să fie indicat cine a plătit-o, la ce preț, cărui proces electoral sau legislativ îi este asociată și pe cine vizează”, a comunicat Comisia Europeană.

Legislația impune crearea unui mecanism de raportare a mesajelor publicitare problematice, iar toate conținuturile publicitare cu conotație politică vor fi înregistrate într-un registru online. Noile reglementări restricționează și utilizarea abuzivă a datelor personale.

Limitarea ingerințelor străine

Pentru a proteja procesele democratice europene de eventuale ingerințe străine, reglementarea interzice finanțarea publicității din afara Uniunii Europene cu trei luni înaintea unei alegeri sau a unui referendum.

“Noua lege aduce mai multă transparență în publicitatea politică și instituie măsuri de protecție mai puternice împotriva ingerințelor și manipulărilor străine. Va fi mai ușor pentru alegători să identifice conținutul plătit, să știe cine l-a plătit și cui se adresează un anunț publicitar”, a declarat Věra Jourová, vicepreședinte al Comisiei Europene responsabil de Valori și Transparență.

“Cetățenii bine-informați și responsabilizați sunt fundamentul și motorul unei democrații prospere. Noile reguli privind publicitatea politică vor ajuta cetățenii să navigheze în sfera politică și să mențină transparența alegerilor în Europa”, a subliniat Didier Reynders, comisarul european pentru Justiție.

Noile norme legislative vor fi aplicate imediat, inclusiv în contextul alegerilor europarlamentare programate pentru luna iunie.

FMI avertizează că tensiunile geopolitice afectează comerțul internațional, generând un model specific Războiului Rece.

Imaginea utilizată în acest articol a fost preluata de pe site-ul Gandul și poate fi vizualizată direct aici.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *